BannerFans.com

Otillräcklig Matte!

Idag, en dag som idagm som idag som idag =P


http://www.youtube.com/watch?v=qeJp0l9cT48

Börja med sovmorgon. En HEL ½timma !!
Kände mig lite hängig på första jobb passet. Men det gick endå..
Vid andra passet börja jag känna mig dåsig. Som sedan ledde till att jag kände mig febrig. Efter en stund gick det över, istället ersattes febern utav huvudvärk! KUL? NEJ!!



Min plan var att åka hem och DÖ i soffan.. Men hmm ja ni den gick inte alls..
Börja med att svänga förbi mor min för att dumpa mina däck samt hämta min post.
 (Nej jag står inte skriven här hemma ännu. Utav privata skäl)
Däcken väl ur vägen, då fick jag för mig att börja ränsa bakluckan =S
Ut med en massa skit och plocka i ordning. Nu har jag en baklucka man kan lägga saler i igen (;
Dock har jag 2st fjäderben-dämpare liggandes där. Ifall Seg Snigel Meck .... kanske får för sig att kunna fixa bilen någon dag!!

Sen efter att jagat rätt på Skysan som stuckit efter MIN katt Rocky (DUMMA HUND) Då kunde jag bege mig hemåt. Och OJ OJ vad soffan lockade.
Väl hemma skulle jag bbaarrraa Diska, plocka iordning, kolla tvätt tid, träna Skysan, laga middag och åter diska. Sen var jag redo för soffan. Hmm 10 min senare var jag ju tvungen att hoppa i duschen. Sen åter igen ut med Skysan. Och nu vips så var det säng dags =P



När jag väl skulle lägga mig i badet. Upptäckte jag till min fasa att badkaret behövde en klorin tvätt innan. Givetsvis!! Så det vara bara te att börja skrubba! Sen åkte handfatet ut för skrubben med detsamma såklart.. (ni som känner mig blir nog inte förvånade)
Hade förberett mig på att vattnet i vanlig ordning ej skulle vara hett nog för att kunna ta ett längre bad. Men ICKE, idag var det banne mig riktigt HETT!! Höll på att svettas ihjäl nästan *haha* Aldrig är man nöjd!



Nu till saken..
Matte/Husse/Mor/Far. Man känner sig aldrig tillräcklig. Och tvivlar städndigt på att man gör rätt och tillräckligt mycket för sin hund. Eftersom dessa Animals ej kan prata människospråk, som vi de flesta vet. Så är det svårt att veta om de är nöjda eller ej.
Jag tycker jämnt att jag borde göra mer för min hund. Träna mer lydnad, kondition och styrka med henne. Samtidigt vet jag att det jag gör för min hund är mer än vad många gör för sina hundar..

Idag som exp: Jag mådde piss ville bara slappa. Men ICKE den går ej om man har en hund.
Under 3timmar på förmiddagen fick min hund Sky sitta i bilen och vänta snällt tills amtte jobbat klart. Sedan bar det av till mattes nästa kund. Denna kund bor ute i skogen vid havet på Värmdö. Här fick Sky springa fritt fram och göra som hon själv ville, i skogen. Medans matte arbeta. Sky levde rövare i 3timmar. Och hade bus kul. Sen var hon mer än glad att sätta sig i bilen för att åka hem igen. Väl hemma fick Sky lite mat, sedan vila på maten en stund. Sedan var det på med dragselen och ut för att arbeta. Alltså lite styrketräning i form utav att dra ett ca 7kgs däck efter sig under en rask promenad.
Väl hemma igen, flåsande men ack så glad. Då fick hon sig ett bad. Tassarna tvättades, torkades, smordes in. För att sedan få klorna klippta. Efter en tupplur var det dags igen. Men då var det enabrt kvällsrunda med kissande och bajsande samt koppelträning =)



Imorgon blir det konditions träning om jag inte mår dåligt igen.
Tanken är att 2ggr/vecka=Jogga, 2ggr/vecka styrka. Och det är endå bara 4 dagar av 7! Vad mer ska jag klämma in?? Jag vet vad jag mer vill. Men det måste vänta några veckor till, eller månader..

Nej nu pallar jag inte mer. En lång dag imorn väntar och lite sömn vore inte så dumt?!

Det jag ville säga idag var helt enkelt att jag själv borde tillåta mig erkänna att jag är en bra matte åt min hund. Men man blir aldrig nöjd med sig själv. Och ständigt tvivar på att jag ej stimulerar min hund tillräckligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0