BannerFans.com

Miljötänkande

Tjolahopp (=

Idag känner jag mig duktig.
Jag har försökt i ett par år nu att tänka på miljön, typ källsortera osv. Dock har jag inte lyckats leva med någon som är villig att göra detsamma. Och kan tala om att det är inte lätt när man är den enda i huset som tänker på`t *hehe*

Hur som..
Idag tog jag mig i kragen och tog en promenad ned till centrum för att handla.
*Lämnade bilen hemma, på så sätt sprara jag både bensin OCH tänkte på miljön.
*Tog med mig gammla ölburkar för att panta. Då spara jag både pengar OCH tänkte på miljön.
*Tog med mig min stora bag, istället för att köpa plastpåsar till varorna. Då spara jag både pengar OCH tänkte på miljön.
*Hade med mig en handlingslista där jag sorterat varorna efter 2 affärer. Lidel och VI. Sparade jag lite pengar på iallfall (=

Med detta känns det bra. Jag fick både soljus som ger mig energi och jag fick motion på köpet! Inte dåligt! ;)


Till middag blev det återigen av varor i kylen som snart är gammalt. Tog ut, Rödlök-ägg-sallad-gurka-morötter-tomater-brocoli-bacon. Och rörde ihop en fräsch sallad till middag!
Stekte samman Brocoli + Bacon + Rödlök + Morot. Sedan lättstekte jag äggen och haka salladen!
Tillsätte sedan fetaost (mmumma, älskar feta ost)...

Jammi jammi =P

Har fotograferat. Dock har jag inte sladden att föra över bilderna med !!

Härliga dag. Om dagen skulle blitt 100% toppen, då hade min bebis Sky varit pigg oxå. Dock är denna dam väldigt dålig..

Ha en toppen kväll alla där ute som trots mina extrema blandade blogginlägg, läser det jag skriver =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0