BannerFans.com

Vad är Rätt & Vad är Fel..

Hellu...
Som ni kanske (de få som kanske läser min blogg) märker, innehåller min Blogg allt om allt och inget.. Tycker ni jag tycker och tänker för mycket och är för "öppen" jamenvisst, klicka då på det högra röda krysset, så behöver ni inte läsa eller se mer!

Vem är det som bestämmer hur man ska tänka och anylisera?. Vem är det som bestämmer vad som är OK och vad som Inte är OK att tycka och tänka, grubbla, anylisera, fråga ?
Jag grubblar en hel del.. Disskuterar med mig själv om mycket.. Har inte något större intresse för sådant som de flesta verkar tycka är Viktigt eller som man skall veta om eller skall kunna.. När jag inte hänger med när mina vänner eller folk talar om något självklart, något som exp hänt i den stora vida världen. Och jag då inte har en aning om vad det är..
Då får man möta sina medmännsikor som stora Frågetecknen.. Vet att de undrar och inte förstår varför jag inte kan så mycket.. De kan se mig som dum/ korkad.. Men det är deras problem..
Jag kan en hel del, inte allt, inte mycket.. Men det jag kan Är jag välldans bra på!
Sedan har jag något otroligt svårt att lära mig / ta in saker som inte intresserar mig.. Varför skall min redan så överfyllda hjärna fylla på mer när jag inte ens är intresserad?
Att något som intresserar många andra inte uppmärksammar mitt intresse är väl helt naturligt Egentligen?
Vem säger då att det är fel att jag inte kan eller vill lära mig ?? .. Och varför är det fel?


hmm lite kans inlägg må hända.. men detta är något jag funderar på en hel del...


Kommentarer
Postat av: Petra

Att på påstå att du är korkad och dum, är det absolut dummaste jag hört!!!!!! Det är en gigantisk skillnad på att vara oförstående och korkad. Dom som kläcker ur sig det ska bara veta att det är en hårfin gräns mellan geni och idioti!! Och dom lär ju ha passerat!!

Du har något som många (unga) männsikor saknar! Du har vilja! Vilja att lära sig, viljan att försöka förstår och det absolut viktigaste egenskapen som du har Linda.. vet du vad det är? Det är att du är inte rädd för att fråga om du inte förstår! Du vågar fråga! Vilket innebär att du kommit så mycket längre än många andra människor!

Sen har du faktiskt inte svårt att lära dig... dock selekterar (väljer) du att inte spara onödigt vetande i dina ögon... Och vad glad för det.. för det är inte alltid så bra att veta hur mycket det tyngsta hagelkornet vägt osv.

Fortsätt som du gör och du kommer då att erövra världen och knäppa alal dumma och korkade människor på näsan!! GO Girl!!

Oj vad långt det blev... hihi

2010-05-26 @ 22:29:11
URL: http://pewal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0