BannerFans.com

3/9-09


Jasså så sitter jag här med min galne lille flicka, halvt om halvt i knät, halvt om halvt i ansiktet, emellanåt en snabb vända in i sovrummet för att i nästa sekund komma inhoppandes på 2 ben med MIN -PORR KANIN- mellan sina huggtänder!!!! Ja min lilla Sky`pe ÄLSKAR att reta gallfeber på sin matte. Men OJ vad jg tycker hon är söt. Och nu har vi juh bytt köttfoder igen, redan nu märks det skillnad. För i det stora hela så har hon alla 4.a tassarna på jorden. Men visst sådana här "Ryck" det får ju vilken unghund som helst!



 


 

Idag sov vi först ut. Vakna och kände mig lika sjuk som igår. Men efter mys med Älsk ♥, som gjorde frukost åt mig. Så kände jag mig bättre.. Tog tag i vår lilla utepats, som BEHÖVDES. Samlar så lätt   på sig en massa skit när man har mer plats. Fattar inte varför det blir så. Men OJ OJ vilka äckel päckliga spindlar, skalbaggar och äckel det finns här bakom. BBLLÄÄÄ. Och det är INTE små spindlar vi talar om, utan FETA jävlar !!!!
Några prylar som ska kastas kvar. Men dem får Niklas hjälpa mig med. För jag tänker INTE bli upp-äten av de där äckliga varelserna som finns/lever under grejorna.

                                           
Saknar mitt mörka hår.. 


Det visa sig vara fint och varmt ute i morse. Så drog till stallet för att ta Skyèn och Erona på en ridtur. Vi red en skogstur på 1timme. Sky sprang med och röjde skogens alla träd och berg ur vägen för mig och Ronis. HIHI Hon var såå duktig. Kom det någon så brydde hon sig knappt omdem. Hon titta lite sen sprang hon ikapp mig och Ronis. Men Oj vad hon trivsmed att springa och röjasådäri skogen. Och snabb är hon. Hon ligger precis bakom när jag låter Erona sträcka ut i en galopp.
Träna oxå på att INTE följa med mig ut i hagen. Gick ganska bra faktigst. Men vid fodringen hade hon tydligen "glömt" vad vi just tränat på under dagen. Så då blev det koppel på uppe på stallplan!!


 

Senare idag ringde Arbetsförmedlingen och gav mig tid och plats till en Rekryteringsträff hos Hemfrid, nästa vecka. Så det är nu bara till att skriva ett Snyggt CV och ett bra personligt brev. För det skulle man ha med sig. Så nu jäklar ska jag peppa mig själv och vara på ett gymt bra humör den dagen.. (=

Det finns ett program via Ams.se som gr bra exempel på Bra CV som jagtänkte ta hjälp utav. För jag har nog aldrig skrivit ett "rikigt" CV tidigare. Utan mer personligt brev..

Hmmm vi får se hur det går..


Prata med Kusin idag oxå. Oj vad jag vill åka ned till henne. Visst kan man alltid ta bilen ned över några dagar. Men det är trots allt 60mil. Och ca 800kr i bensin, sen måste man leva de dagarna oxå. Typ ät och kunna göra något kul. Så hade jag typ 2000kr så skulle det gå. Men nu när jag är utan jobb och framtiden är osäker för jobb, så vågar jag inte riktigt sticka iväg sådär ... hmm.. Någon som har typ 1500kr över till lilla mig??



Nej hmm nu har vi vart ute på en kvällsis och simmat. Eller SKY har simmat och jag kastat pinnar. Ska gå på en "bajsis" nu sen lockar sängen tror jag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0