BannerFans.com

Lördag

Ny dag Nya tag Sol Värme Vänner Kärlek

Natten bestod utav en liten Sky som hela natten ville krypa uppp och ligga sked med mig. Men eftersom jag trodde Niklas var stort emot det så hade jag bstämt mig för att INTE låta henne vara i sängen från början. Så det blev ett evigt tjat som sluta att Sky van tillslut ! Jag hade precis lyckats somna, då hoppar hon upp påsitt gulliga klumpiga sätt. Och jag orkar bara inte bråka mera!
Så vi sov tillsammans. Hon böka runt och hölll på så jag sov inge vidare. *hehe* Men finns det någon sötare hund än denna?? Svar= NEJ Dum fråga? Svar = JA

När Niklas tog sig till bilen för att åka och jobba gav jag upp. Kunde inte somna om. Och veta att jag hade en underbar valp i vardagsrummet gjorde det ju inte lättare att somna om. Så ja gav upp. klev upp och begav mig med en glad liten flicka på en TIDIG morgon promenix. Närmare bestämmt 05.45 var vi ute *haha* Aldrig att jg skulle klivit upp vid den tiden för några dagar sedan. Men jag gjorde det gärna nu när jag hade Sky.

Morgon promenad vid Skurusundet (=


När vi kom tillbaka hem. Gjorde vi frulle och titta på tv. Sky åt inte mycket. Men lite gick i iallfall (=
Vid 07-tiden började vi tvätta. Tvätta de sängkläder lilla odågan hade kissat ner igår kväll. Men det gick fort. För under tiden passa vi på att dammsuga och moppa golven. Och när jag säger VI menar jag Mig själv & Sky.
Dammsugaren var en läskig typ tyckte Sky. Men var mig hack i hälana hela tiden. Släppte mig inte med blicken.!
Moppen var dsto roligare. Den jagades och bets i *haha* ( söta ♥ )


Efter vi blev klara och dammat klart allt och ätit lite till. Då plocka vi ihop våra grejor och begav oss på en 30min promenad till min mor & bror. Mammas fina undran om vad denna lilla söta hund var fö ras, fick mig att *asg* inombords. Jag sa det att detta är en Amstaff. Mamma: jaha men vad e det då? Jag svara: ja Sky här, hon e en sådan där mördarhund eller kamphund. Eller vad du nu kallar det??!!
Moohahaha där satt jag morsan på plats. Hon blev alldeles stumm *haha*

Vi följde med n till båten. Och satte oss på stranden och titta på båtarna som sjösatts & vågorna. Och ksta pinnar och sola. Träffade även Svanen. OJOJ vad vi var nyfikna till en början. Men när den började låta hemskt så backa vi duktigt undan ( ;
Änderna därimot var mkt roligare för de gick att jaga ( ;

mmm luktar hane måtro??


Det fanns såå mycket att sniffa på.


Mys på stranden


Det var riktigt skönt att svalka sig i mellan åt


Om någon undrar så har hon redan blivit otroligt "mammig"




Efter mys på stranden kom Niklas och hämta oss. Vi åkte då en sväng till Lugnet. Där Niklas föräldrar bor. Så det blev en liten överraskning. För de visste inte om att jag gått och skaffat mig ytterligare en familjemedlem.



Jordgubbsplantorna vaktades noga av Miss Sky


Efter ytterligare en visit hos nya människor körde Niklas mig och Monika som vi plocka upp påvägen. Körde oss till Mölnvik C. Där åt vi Thai mat och mös i solen.
Vid det här laget var lilla Skye`n väldigt trött. Förstod bara inte hur hon kunde välja att ligga i solen och svettas frmför at ligga i skuggan där det e något sådär svalare??!!!





Efter vila och mat. Bar det av till stallet. Men vi vr så trötta (jag & Sky) att vi palla inte mer än att utföra stalltjänsterna och sedan åka därifrån. Så Erona fick stå idag oxå =/



Påvägen hem var J&S så otrloigt trötta att vi knappt kunde stå på bena (ok lite väl överdrivet kanske)!
Äntligen hemma. Så vr det in med S till Niklas och sedan springa ned till Björknäs C för att köpa bindor till den lilla damen. Har fått låna både trosa och spårlina av Vanessa. 1000 Tack gumman ♥

Sedan däcka både J&S. S i buren J i soffan. Dagens äventyr var av allt möjligt. Men S  har vart positiv hela tiden. Nu sitter jag här i soffan och har S under mig vilandes. Jag och Niklas har nyss vart ute på kvälls promenixen. Niklas verkar fastna mer och mer för henne. KUL!!!!


Nej nu ska vi sova. Men först: Cigg, kissa, borsta tänderna, in med Skèèn i buren..
Tack & Hej
Med Vänliga Hälsningar

Linda & Sky



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0