BannerFans.com

Äventyr a la`Linda & Sky

God kväll denna tidiga Onsdagskväll (19.15)
Ligger i soffan med datorn i knät med en sovande Sky bakom.




Dessa senaste dygnen har jag & Sky vart på äventyr.
Först i Måndags åkte vi hem till pappa & Gammel-Tess. De fick busa av sig medans vi åt middag. Sedan lämna vi hundarna ensamma hemma. OjOj vad nervös jag var att lämna min lilla plutt. Men endå ok, hon hade ju trots allt Tess till sällskap som säkert lärde Sky nya hyss ( ;
Vi var ute
& övningskörde runt om i stan & Farsta. Gick helt ok. Men tappa till sist humöret. Då åkte vi hem.
Jag känner att jag e på stort G nu. Men frågan är om jag ska boka om uppkörningen en vecka fram kanske?! Vi får se hur mycket jag & pappa hinner träna innan.. Hmm men tåls att tänka på!


Tessan följer noga pappas gång mot hennes middag (=




Tisdag morgon började med att pappa väckte oss vid 05.30. Vid 06.10 satt vi i bilen påväg mot Farmor & Farfar.
Jag körde INTE dit. Ja var helt död, försökte istället sova med en extremt pigg & pratsam pappa!
Blir helt TOKIG!!!!
Väl framme så bänka jag mig vid Farmors köksbord. Gluffsa hungrigt i mig frulle och piggna långsamt till.
En viss Sky är inte heller den piggaste på morgonen & det tackar jag för.
Pratade med F&F. Åt. promenera till sandtaget med hundarna & pappa.

Farfar var mycket piggare denna gång vi hälsa på. Satt upp, åt & prata. Kul att se & skönt!
Tillslut bar vi oss iväg. Sky var vid det här laget trött efter spring & bus i sandtaget.b Så hon sov tryggt under pappa medans jag körde oss till Nacka.
Allt gick mycket bättre att köra denna gång. Något irreterande rödlysen. Vi lyckades nog pricka in alla!!
Hämta ut mitt pass. Åh herregud vad jag såg ut. Det enda bra var mina ögonbryn. men men tur e att man inte använder passer som iD iallfall (=.





yes efter vi hämtat ut passet kom Mandis & Maja fö att hämta upp oss. Vi skratta lite åt mitt fula pass sedan flumma vi iväg till stallet. Alltså något jag verklligen alltid mår bra av är att åka bil, röka & dunka fett med musik. Helst ska solen skina så ma kan ha sol-glajorna på oxå (=
Det lättar alltid upp en, ifall man är trött eller grinig!

När vi kom till stallet bänka vi oss som i vanlig ordning med kaffe & cigg på stallplan. Satt där & flumma loss. Tills vi tog oss i kragen & gjorde ett ryck. Oj Oj vad vi dampa loss.* HAHA *
UNDERLIV i vanliga samtalsämnen flöt in. *HAHA* du & jag Mandis *HAHA*  (internskämt)

Maja & Sky bus

  
             Promenad i skogen till stallet

Ännu mer kaffe & fika hann vi alla få i oss innan hö-gubben tillslut anlände.
Vi lasta ur hö i all ära. Stackars hö-gubben. Ett gäng brudar som nästan alla var fett flummiga (=
Jag flumma över totalt ett antal ggr. Hängde mig upp&ner i taket på loftet m.m *HAHA*.
knas knas..

Sky skötte sig till & från bra, till & från bara jävlig. Men det blir bättre & bättre hon börjar hitta var mina gränser går. När man kan jävlas lagom så inte matte blir allt för arg. *HEHE* men stört söt e hon. Alla tycker om henne.
Hon har slutat rymma genom kattluckan nu. & förstår att hon får nöja sig med att ligga & titta ut istället
Hon e ju för söt?!




När jag & Mandis fixar med höt kommer vi in på hurmysigt det vore att sova över i stallet. Jag lägger då kommenatren att varför inte? Ska vi sova här inatt. Mandis nappa. & så det blev.
Jag skulle ha haft letion för Jennifer, men var inte alls på humör för att stå åh skrika.
Så vi & hundarna hoppa in i bilen & drog hem till mig & hennne för att hämta täcken åh sånt.
*HIHI* pirr i pirr i magarna hade vi. Oj vad vi var uppvarvade. Kände oss som 2st små flickor.
Handla med oss mat från Donken & drog till stallet.


OJ OJ vad mycket grejpor vi hade med oss. *HAHA* Man kan tro att vi skulle sova där 1 vecka & inte 1 natt *HEHE*

En härligt busig Mandis


Efter vår måltid. Allt ränsat (=
Sen var det dags att hugga in på glassen !


Våra sängkläder


Det gick INTE så bra för Mandis & Glassen. *HIHI*



Glassen smet ännu en gång ( ;



Vi klättra sen upp på loftet fr att bädda. ÅHHHH vad mysigt vi gjorde det. Det kan jag kalla en riktig HÄSTENS SÄNG. Gjorda på höbalar (= Till&med ett nattduksbord bestående utav en höbal. DET NI *HEHE*

Vår mys pys säng. (sämst bilder)



Nattdugsbordet (=



Efter vi släppt in alla hästar så beslöt vi oss för att ta en kvällsritt i solnedgången.Åh vad dt var mys.. Erona var i&för sig speedad som vanligt.
& skulle jävlas med Harry hela ritten.

Vi bad ett par stackars joggare  stanna upp för att fota oss. Hon som tog kort var hästrädd. & att stå där frmför Harry som ser ut som en älg & Érona som INTE kunde så stilla. Så var det mycket modigt uutav henne.



Hmm ja denna bild skulle föreställa en Erona.
 Som blitt borstad. Men när vi kliver ut ur sadelkammaren så såg det ut såhär:








Efter ritten natta vi hästarna & hissa upp hundarna till loftet. *HAHA* kan ni tänka er hur det gick till? nej det vill ni inte veta. Men upp på loftet kom 2 knasiga prickiga flickor & 2 st stört förvånande hundar.
kvällen betos utav MYS. Vi drack te, åt kakor, åt cips - drack cola. Och rökte på taket under sjärnorna (=
mmm vad mys det var.  ♥
Sedan däcka vi. Men kan lova att vi flumma enda in i det sista. Hade något ögonblick då vi satt under stjärnorna, när vi var normala samt lugna!

 Vi gick upp vid 06.45 . Fodra hästarna & mös sedan i skogen. Vi satt på hästarna medans hundarna fick träna på att gå bredvid (=



Så jävla snygg *HAHA*



Frulle i soluppgången







Nu återstår det en dusch & sedan te m. macka i sängen med min älsk ♥
Klockan e nu 20.38 (=

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0