BannerFans.com

Män / Kvinnor i hemmet

Tjoho (=
Sitter här återigen (=
Niklas gick just och la sig. Den stackarn har ju jobbat sååå hårt hela veckan. Och idag sov han inte sin vanliga eftermiddags power-nap. Då tror man ibland att han ska typ hamna i komaom han inte får sova på eftermiddagen,. *hehe* så 21.15 hörde jag att han började andas väldigt tungt. Så jag putta till honom och sa åt honom att gå och lägga sig istället. Och så gjorde min lilla make somhans maka sade och gick och lade sig duktig duktig. ( ;


Tänkte ta upp detta med hmm ja va ska vi kalla det? kvinna eller man i hemmet?

Jo när man får kommentaren : Hur kan du vara så trött. När du inte ens jobbar heltid?
Då blir ja lite hmm ja sne. För vet han verkligen hur mycket vi gör i hemmet? Nej för han ser inte det jag ser.
Jag ser dammet som samlats vid ventilationen ovanför spisen, eller alla bakterierna / smutsen som samlas runt handfatet, jag ser även avtrycken som blir runtom alla lampknappar och dörrhandtag, som bara blir smutsigare för var da som går. Osv Osv . 

Jag plockar och städar runtom alla öppna ytor, torkar spisen och bordet varje morgon. Sedan diskar jag och plockar bajs i kattlådan. Det är vad jag gör VARJE morgon . Efter det är de extremt vanligt att jag fortsätter  med att torka av hyllor, dammsuger, torkar runt handtagen, torkar fönsterbrädorna, går nd med panten samt slänger papper i pappersåtervinningen, bokar tvätt tid, osvosv. JAG VET att det är jag som såkallat väljer att göra allt detta MEN skulle inte jag göra allt detta vem skulle då göra det? Inte han iallfall. Jo om jag ber honom och säger att detta skulle behöva göras. Visst som sagt det är ju jag som väljer att göra allt detta. Kan lika gärna låta det vara. Men då skulle jag bli rent av äcklad! Äcklad av mitt egna hem. Det går ju inte?!

Och allt detta vill jag göa innan jag åker till sallet, innan jag åker och jobbar, innan jag överhuvudtaget åker någonstans. För det värsta jag vet är att komma hem  och man kliver in genom dörren och man ser disken, lukten av kattlådan, obäddad säng osv osv. Jag tackar mamma och hennes man för att de har uppfostrat mig till den jag är när det gäller hygien. ! Fast ibland önska jag att jag var lite hmm ja lugnare. Vill kanske hinna med annat oxå, eller hinna med mera på dygnt än att alltid städa!

Fast jag måste säga att jag endå har hittat en man som hjälper till i hemmt oxå. Fast det med att han inte förstår hur jag kan vara så trött det vill jag få hon förstå. För varje dag försöker jag hålla rent och snygg i hemmet så vi ska trivas. Sedan sysslar jag med mina hästar, där jg faktigst tjänar in lite pengar till OSS.

Sedan har jag oxå jobbet som ÄR krävande. Sen har vi det att jag pluggar till körkortet som tar mycket av hjärnans energi. Sedan att hela tiden hålla koll på allt runt om, vad vi bör handla, när katterna ska till vetrinär eller om kattsand eller om katt maten håller på ta slut. OSV OSV! Vi kvinnor håller ju koll på ALLT!  Och så undrar han varför jag är trött? När han visst har ett krävande jobb 5-6 dagar i veckan. Me utöver det så gör han ju inget?!

Jag kan ju säga såhär, JAG tänker vara MAMMAledig när vi väl får barn. Och ta vara på den tiden och inte stressa runt och behöva styra och ställa. Utan det kommer han få stå för då!!!!

jaja jag är glad att jag har den mannen jag har och inte en man som skiter fullständigt i allt och inte ens försöker !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0