BannerFans.com

27 Mars- Väder

Tjaoo


Nu har jag vart och kört med pappa och vart i stallet. Har även hunnit duscha och dammsugit lägenheten inför imorrn. Alltså jag vill ju ha det något sådär trevligt när man ska ha gäster (=

Till övningskörningen: pappa som vanligt är inte så bra på att planera in från gång till gång vad vi ska göra. Kanske inte världens bästa handledare kanske. Men samtidigt känner jg mig trygg med honom och vågar slappna av och göra fel utan att skämmas ihjäl typ. Vi körde först och tanka, JAG tanka alldeles själv. Sen åkte vi till en annn mack och fyllde på luft i däcken, gjorde jag oxå alldeles själv (=

Sedan var det dags att testa att fickparkera. Hade en fin peugeot bakom mig, och någon tråkig typ volvo framför. Det gick helt ok att köra in den. (det bör tillägas att det var uppförsbacke) Men ut därifrån. FY SATAN VAD SVÅRT! Fick kärringstopp gång på gång, tappade humöret, pappa satt och höll för öronen och sa åt mig att vara lugn! *haha* Tillsut gick det vägen. Fast med lite hjälp av pappa med att hålla på parkeringsbrommsen *hihi*
Sedan träna vi backa i korsning. Det gick betydligt bättre kan jag säga *
haha*
Sedan plocka vi upp bror och jag åkte till stallet.

När jag väl kom till stallet då kom SNÖSTORMEN ojoj vad jag höll på att blåsa iväg. Efter att ha städat höloftet och förberett kvällsfodringen. Då hämta jag Erona. En blöt Erona. Vi gav oss ut i stormen som blivit ännu värre än tidigare. Men som man säger: inga dåliga väder, bara dåliga kläder. Och det har jag hållit på i alla år. Men fy vad jag ångra mig när vi var inne i skogen. Var livrädd att något träd sulle välta över oss. Såg gjorde jag inte heller. Så jag satt mest och höll i mig och försökte hålla Erona till skritt. *hehe* men men sedan tillbaka i stallet och släppte in de galna hästarna som var mycket tacksamma att få komma in i värmen (=7

En välldans Blöt häst










Nu sitter jag här, trött och mätt. Timmy e här och Niklas och han sitter och tittar på sporten.
Hmm vad ska hända ikväll tro??

Se ya / Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0