BannerFans.com

Tillbaka

Hej hopp. Sitter med en Corona brevid, en Sky som busar med en kattleksak, Älsk och hans kusin sitter och spelar fotboll på tvn. Nu e det dags att blogga igen. Var ett tag sen. Men det e fult upp i vanlig ordning i min lilla värld.


Älsk på Arlanda. Han tyckte INTE det var kul att vara där typ 3 timmar INNAN planet gick HIHI




Vi kom hem från Cypern/ Agia Napa i tisdags morse 08.30 typ. Vi har haft det toppen mysigt. Men oj så jag längtade hem. Redan efter 2 1/2 dag ville jag hem. Eller iallfall hade hemlängtan. jag lyckades bränna mig som tusan på lår och vader redan 2 dagen. Lyckades nämligen somna på stranden i några timmar. Vakna av att jag var blöt över hela kroppen av svett. Oj oj tänkte jag vad vrmt det är. Tänkte inte mer på det utan gick ned för att svalka mig i havet. Men senare under kvällen började smärtan. Oj vad ont jag började få. Dagen efter vakna jag upp och skulle gå på toa. Det tog säkert 2 minuter att ta sig till toaletten. Pga att jag hade så inihelsike ont i bena. Började nästan gråta varje steg jag tog. Men efter man rört sig var det någolunda bättre. Men efter jag suttit eller legat ned, för att sen ställa mig upp igen. Så vart det samma visa. Gick knappt att röra sig de första minuterna. Ja så såg sedan 2 dagar ut av min resa. Gömma sig för solen - försöka röra på sig hela tiden - sova mycket pga av att jag fick ju feber på köpet oxå. ..

                                                                   Efter 2.a dagen

                                           Ryggen var inte så farlig men OJ mina lår )=

Men i övrigt hade vi det toppen. Vi försökte oss på utelivet på "partygatan" en kväll. Men nej nej nej det var inget för oss. HAHA vi kände oss som riktiga gamlingar bland alla "klamydia-sökande" ungdomar. Vi fastna istället för en särskild pub rakt över gata från vårt hotell. Personalen var TOPPEN, maten helt ok. Hela stället var i en underbar stämning och miljö.
   
                                                            Ingången till hotellet





Hotellet var jätte fint. Oj vad vi kände oss lyxiga. Och tillomee servicen var bra. Jag som e så petig HIHI..
Hotell rummet var nästan komplett efter mina drömmar. Så som jag vill ha det. Förutom att vår soffa inte riktigt stämde in med mina drömmar HIHI

                                              Lite suddig bild dock. Men ja sovrummet..

OJ vad jag älskade dessa speglar. Dessa ska vi ha i vårt sovrum en dag (=



under 2 dagar hyrde vi en moppe från en gubbe som var stört skön. (= Vi tog oss till Nissi Beach och låg där för att sola och ha det bra. Mycket fin strand. Och ja allt var mys där helt enkelt. Förutom att musiken var lite väl för hipp hoppig för oss HEHE
                                                       Jag fick välja färg. Och sjävklart blev det Blå (=

Ena strandbaren
Älsk solar under parasollet ♥

Hmm jaja



Väl hemma igen hämtade vi Sky med en gång. Oj vad jag saknat henne. Helt otroligt, jag har blivit sååå mammig!!! Fick hem en hund som vägde 1 1/2 kg mer. HAHA Hon drog tydligen i kopplet, kunde inte simma, skällde och åt upp de andras mat. HAHAHA stackars Petra och Kenny de undrade säkert vad jag hade gjort med deras så lugna fina valp. HAHA så jag trodde hon skulle vara/göra allt det som hon gjort hos dem. Men icke. Hon går fint i kopplet, simmar toppen, inte skällt en endaste gång. HIHI men Sky måste haft kul hos dem iallfall HAHA

Rocky och Rambo hade även de gått upp i vikt under veckan hos Älsk föräldrar. HIHI men rocky tappar det snart han e ju ute och jagar hela tiden nu.  (=


Igår var vi på bio och såg Transfourmer (hur det nu stavas) Den var TOPPEN-BRA!!! 
Och innan dess var jag och Sky i stallet och red ut en sväng med Ronis. Oj Oj det e så kul att Sky fingerar att ha med när vi rider. Och när lydnaden är helt klar kommer det gå ännu bättre. För nu när vi rider vid en väg måste jag hoppa av varje gång när det kommer en bil. För den lilla damen har INTE respekt för bilar. Men sedan ska jag bara behöva säga fot/sida/ eller vad jag nu bestämmer mig för, då ska hon komma och sätta sig vid hästens sida (= 

Sen var vi i Åkersberga oxå. För att gratta min bror Alexander som fyllde 6 år. (= 
Sen var det bara tillbaka för att hämta Älsk och köra honom till sina föräldrar. Sen åkte jag till stallet för att provrida lilla Batje. En liten ponny jag ska använda till mina lektioner. Det blir hela 8st elever till hösten nu. 3 på lilla ponnyn och 4 på Erona och 1 på en annan privat häst. Sedan vet jag fler som är intresserade men jag får vänta lite och se hur mycket tid det blir över när jag satt igång dessa 8 elever (=

Idag vr jag och Syster på bio och såg Ice Age 3. Den vr bra (= Oj vad jag skratta. Skratta högst som vanligt HIHI 
Kul att träffa syster igen. ♥

Imorn blire lite lektioner på den nya ponnyn. Sen får vi se vad dgen har att erbjuda. Hoppas på att Mare och Isac ska ta sig ut till Värmdö. Så vi kan bada med hundarna!

Fler bilder från resan kommer inom kor. Datorn har någon sorts sjukdom som gör att den lägger upp bilder i typ evigheter............

Puss och Kjam


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0